Neden Erişilebilir Istanbul

5378 sayılı yasanın çıkması , 2012 'ye az bir süre kalması ,Başbakanlık Genelgeleriyle yerel yönetimlerin teşvik edilmesiyle " Erişilebilir İstanbul Çalışmaları " yoğun bir şekilde devam etmektedir.Çalışmalar sonucu memnuniyetle karşıladığımız örnekleri yaşamımızın içerisinde görmekteyiz.Fakat planlama eksiklikleri,bütçe içerisinde tanımlanmayan unsurlar,erişilebilirliğin stratejik planlarda belirtilmemesi,projelerin erişilebilir olma gerekliliklerinin atlanması süreçlerle ilgili aksamalara neden oluyor.Atılan adımların yavaşlamaması,engellerin daha hızlı kalkması için buradan çözüm önerileri sunmaya çalışacağız. Umarız çalışmaların hızlanmasına ve aksayan noktaların görülmesine vesile olabiliriz.

14 Kasım 2010 Pazar

Otobüs Durakları

Erişilebilir İstanbul hayaliyle yapılan çalışmaları büyük bir umutla bekliyor ve yapılan çalışmaları merakla takip ediyoruz.Yapılan birçok iyi çalışmanın yanısıra atlanan noktalar birçok çalışmayı gölgede bırakmaya devam ediyor.
Erişilebilir bir durak nasıl imal edilir sorusunun karşılığı henüz yanıt bulabilmiş değil.Yapılan araştırmalar sonucu alınan bilgi bizim ülke gerçeklerini gün yüzüne çıkarıyor. Durakların yapım işi İETT 'nin görev alanındayken kaldırımlar farklı bir birim tarafından imal ediliyor. Dünyada bilim artık interdisipliner bir şekilde konuları incelemeye başlamışken, doktorlar birden fazla uzmanlık alanını bir araya getirerek hastalarını incelerken bu aksama hayatların yaşam kalitesinden uzak yaşanmasına neden olmaktadır. Weber bürokrasi modeli ortaya koyduğunda, işlerin bir yönetim modeliyle çok daha verimli bir şekilde yürütülmesi kişiye değil kurallara bağlı yönetimlerden bahsetmemiş miydi? Şimdi biz bu yönetim modelleri paradigmalarıyla iki bölüm arasında anlaşmakta zorlanıyor, gitmesi gereken hizmetlerle ilgili uygulamaları ortaya koyamıyoruz. Toplam Kalite Yönetimi ile süreçleri iyileştirmeyecek miydik? ISO belgelerini sadece bir evrak parçası olarak dolapta tutup kalite raporlarını öylesine mi hazırladık? Hayata dair kullanamayacaksak bunların anlamı olabilir mi?
Kurulması dışardan çok şık görününen Araştırma Geliştirme Birimlerinin,Strateji Geliştirme Birimlerinin görevleri arasında ilerleyen zamanlarda bunları da inşallah görmeyi bekliyoruz.Stratejik planlarda İETT ana duraklarının ve ara durakların tamamen erişilebilir olması noktasında çalışma başlatılarak raporlara gelişim süreçlerin yansıtılmasını umut ediyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder